cardos31's said :


Sudah 2 tahun lebih aku berkerja di JPJ Terengganu. Banyak benda yang berlaku. Dalam tempoh 2 bulan aku hilang 2 buah motosikal. Aku tahu setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya. Kehilangan motosikal menyebabkan aku berani untuk memandu kereta ke pejabat. Itulah hikmahnya, daripada takut memandu kereta, sekarang aku memberanikan diri aku memandu kereta ke pejabat.

Motosikal baru aku : KCF3131


Masalah di tempat kerja, biasalah pasti ada. Masalah itulah menjadikan aku lebih matang dan bersedia untuk menghadapi cabaran yang lebih besar. Menyelesaikan masalah melibatkan orang awam memang amat sukar seperti kata pepatah " seperti menarik rambut di dalam tepung, rambut tak putus, tepung tak berselerak". Silap sedikit pasti mengamuk jadinya.
Aduan sampai kepengetahuan Ketua Setiausaha Negara (KSN), satu detik yang mana menyebabkan lenaku terganggu. Aduan mesti dijawab dengan segera. Siasatan telah di buat dan malam tersebut juga aku jawab e-mail dari KSN. Alhamdulilah selesai.

0 comments: