cardos31's said :

"kini ku 26 tahun"

09-11-2008 mengingatku kembali pada satu teka teki JurulatihUtama(JU) ku sewaktu kursus pemantapan dulu.
JU : lagu apa blh letak semua nama?
Bermacm2 jwpn yg diberikan oleh peserta kursus...aduhai saleha la..asma ul husna la dan macam2 lagi..
Tak terpk juga aku jawapannya..
JU mnjwb : semuanya salah...JAWAPANNYA : "HAPPY BIRTHDAY 2 U"..semua nama kita boleh letak kalau kita nyanyikan lagu tersebut.
semua peserta ketawa dan mengiyakan jwpn tu...rupanya JU nak wish bezday utk 3 org peserta pada hari tu.

2 3 hari sebelum 9-11-2008...my hubby sering menyanyikan lagu tu..x sabar2 nak wish bezday zaujahnya..tq syg ats ingtan yg tak terhingga tu..hehe.
so tepat jam 12mlm 9.11.08 aku menerima ucapannya secara rasmi dan dialah org pertama mengucapkan n mendoakan utkku.anyway..tq so much mylovelyhubby...so plannya esok ptg nak meraikannya di "pizza hut" jika berkesempatan..
pagi : bgn dan menjalankan rutinku seperti biasa..terus ke dapur menyediakan bekalan utk myhubby ke ofis (my hubby mmg wajib bw bekal yg dimsk dgn air tgn istrinya.dia mmg jenis tak suka makan luar)..menu hari ni nasi goreng putih kegemarannya+sebekas teh o+sebekas air masak+sebiji epal hijau...
dalam peti masih ada keropok lekor seberang takir. so aku gorengkan utk di makan bersama di sekolah.

setibanya di sek aku disapa oleh rakan seperjuanganku aifaa yg meng'wish'kan "hepy bezday jah" dan menghulurkan kpdku sebekas plastik yg berisi hadiah..tq aifaa..happynya aku dpt 2set tupperware berjenama AVON.mmg dh lama aku berhajat nak beli bocong air tu.tq again my friend.

dan seharian bertalu-talu aku terima sms dr fmly, rakan2 & shbt handai yg mengingati hari kelahiranku..tq semua atas doa & ingatan kalian.

seharian di sekolah...melatih murid bernasyid utk persembahan jamuan pd esokknya.10.30 pg seperti yg diarahkan aku perlu menggantikan guru kelas 1 Be utk penyerahan buku rekod murid.Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.

sepetang di kelas Pra aku menghabiskan masa dgn menolong PK HEM menyiapkan asg KDC nya.4.30 ptg selesai semuanya aku kembali pulang ke teratak kami.hajat nak ke Pizza Hut terpaksa dibatalkan krn aku terpaksa meneneruskan VISI & MISI ku yg belum selesai. So semuanya terpaksa ditunda pada masa2 yg akan datang & lebih sesuai.

selesai MISI ku 10mlm, sesampainya di umah, kemas2 umah dan syahid seketika utk meneruskan hari esok yg belum pasti.

"Terima kasih Ya Allah & aku bersyukur atas kurniaanMu memanjangkan umurku dan aku dapat mengecapi lagi kehidupan ini...kini usiaku mencecah 26tahun, seharusnya IMANku juga mestilah semakin meningkat sepertimana usiaku..insyaAllah akn ku cuba tingkatkan keimananku padaMu Ya Rabb.Kau berilah kekuatan kepadaku..aku hanyalah hambaMu yg lemah yg memerlukan bimbingan dan hidayahMu ya Rahman..amin Ya Rabbala'lamin"

0 comments: