cardos31's said :

Salam Sejahtera buat semua pembaca...

Minggu lepas aku & my hubby bersiar2 di tengah2 Bandaraya Kuala Terengganu sambil mencari barang2 keperluan... dari jauh kami tertanya2 :

"aik ..awat plak pokok2 di tgh2 bandar tu ditebang?? nak wat apa plak ni??Lampu Isyarat pun ada yang tak berfungsi"



Utk pengetahuan, sblm ni di tgh2 bandaraya KT yang mana berpusatnya segala jenis bank terdapat pokok2 yang menghiasi divider jalan.. tp sekarang apa yg kami dapat lihat semua pokok2 tu dah tak dak & lampu isyarat "saat" tu pun tak berfungsi.. sbb tu lah timbul persoalan kpd kami.

Time kemuncak kat situ sangatlah sesak.. tambah2 tmpat parking plak tak mencukupi, siap pegawai MBKT 24 jam lagi dok melilau mengenalpasti sape2 yang parking suka hati, siaplah dapat surat cinta.. aku selalunya lebih senang berurusan dgn mesin di mana2 bank waktu pagi2 sebelum ke sekolah.. mudah , parking mane2 pun tak pe.. alhamdulillah umah kami di tgh2 bandar ..senang baaaa.... Tadi.. sesudah selesai semua kejer di sekolah.. aku masuk ke bandar untuk membayar saman parking bermeter 280209 yang lalu.. huah huah huah!! kena saman, ingatkan nak parking kejap jer, buh la duit sebanyak mana yg rasa cukup, tup2 keja yang dibuat tu lama la pulak.. smapai2 kat keta..kwang3 dapat surat cinta tu... nasibla..lain kali kena beringat maaa...

So sesampainya di bandar .. aku nampak jalanraya sangatlah luas & trafik berjalan lancar..tp semak jugak lah dengan kon2 di tepi jalan yang tutup jalan sana tutup jalan sini..& terpampang banyak tanda JALAN SEHALA... ooo rupanya ini lah hajat mereka.. baru aku dapat jawapan dari persoalan kami minggu lepas... dah selesai buat bayaran aku pun tgh nak mencari short cut utk balik ke teratak... so aku ikut la jalan yang selalu aku short cut tu (belakang Pustaka Sri Intan), konon2 terbayang lah keluar kat Bank Muamalat.. tup2 dari jauh aku nampak papan tanda "tak boleh belok kiri"....hahaha... rupanya situ pun dah jadi JALAN SEHALA...so berjauh la plak aku.... tak pe aku kan suka mencuba sesuatu yang baru...


So utk kengkawan & warga Trg dan mana2 yang nak masuk bandar KT.. jgn terkejut dgn perubahan yang berlaku.. sekarang agak sedikit kelam kelibut tgk jalan sbb proses penambahbaikan belum selesai.. nnti dah settle semua InsyaAllah akan mudah utk kita semua.. jalan pun dah lebar & luas....


Warga KT :) ,

4 comments:

Siti said...

salam FirJah...
ade kemungkinan yang agak besar di mana saya akan tersasul jalan bila balik ke KT nanti. Umah kat area bandar yer...ish..kat mana agaknyer yek?
Insyaallah, kalo takde aral melintang patah, saya akan balik KT coti skoloh akhir bulan 5 nanti. Insyallah.....

FirJah said...

hehe umah saya area Gong Kapas..
Kat mana ek.. tak pasti la.. tp yang jadi jalan sehala nya.. Jalan Air Jernih jalan sehala ke bandar.. depan MAYBANK, AFFIN, MBKT dll jalan sehala yang meghala ke arah balai polis tp boleh belok ke kanan & kiri (stesen Bas)..
hehe.. faham tak ek??
oo balik cuti bln 5 yer..saya balik kdh plak time tu hehe...
kalu ada rezeki leh la jmpa kan..

Fatanah Fadhil said...

weh mu dh jd pmndu plncong d kt plak ek..aku agk msti aku kesesatan d bndr k.trg ketgi ni..

FirJah said...

to tonah:
haha.. aku kan kaki jalan.. leh la nak jadi pemandu pelancong..
aku rasa mu tak sesat tapi salah jalan jauhla jadinya jalan mung nnti...