cardos31's said :

Salam kemaafan buat semua coz lama tak mengupdate blog kesayangan ni.. hihi..


Kalau ditanya soalan MENGAPA?? 1001 alasan boleh kita senaraikan.. tp hakikatnya jika tiada kemahuan sampai bila2 pun boleh menyepi.. hehe..tak gitu??

Sebenarnya bukan lah alasan mana tidak mengupdate....mungkin sbb utama :

Sejak akhir2 ni MALAS sangat menebal dalam diri.. bukan malas ape hanya malas nak mengupdate.. sbnrnya banyak cerita nak diabadikan di sini tp oleh kerana berita2 tu sudah pun basi bertambah tebal lagi la KEMALASAN dalam diri saya...

Sbb ape MALAS?? mungkin kurang sihat .. bukan kurang sihat tak larat nak bangun tp kurang sihat nak mengadap laptop lama2 sbb nya sejak ramadhan ritu lepas maghrib je mata asyik layu ja mahu direhatkan..(alahan mungkin).. sekarang dah ok.. Kalau lepas maghrib ja tido maknanya apa?? maknanya kekangan mase la.. hihi.. alasan btul.. apa tidaknya, bangun pagi siap2 g sekolah.. balik sek 1.15ptg, tp saya TIDAK, coz kul 4 lebih baru balik.. saya lebih selesa di sekolah daripada balik di tghari rembang & nak mendaki plak 4 tingkat teratak ini.. huuuhhh sangat memenatkan.. so tak dapat tidak pas solat zohor pasti keTiduran plak saya.. kalau dah tido tu selalunya dah asar baru terjaga... dah terjaga waktu asar kepala pun jadi pening.. so saya rela tidak tidur di siang hari daripada bangun petang kepala pusing maaa... saya banyak abiskan masa di sekolah dgn aktiviti tersendiri & hasilnya saya telah berjaya khatam buat pertama kali sepanjang prgnant Alhamdulillah.... azamnya 3X khatam sepanjang 9bulan, moga dipermudahkan...

Sembahyang Asar siap2 di sekolah.. samapi umah dah hampir kul 5 (sama dgn waktu pejabat).. masak2 utk makan malam.. mandi2.. khidmat diri.. makan malam, then ngajar anak2 jiran mengaji.. wat keja2 skit & abiskan surah2 amalan then syahid plak seketika.. kadang2 Isyak di pagi hari coz bolehla nak tambah solat2 sunat. Kalau isyak siap2 berat jugak nak bangun pagi.. haha.. apela ustajah ni..teruk betul!!

Hahahaha... itulah alasan2 yang boleh disenaraikan daripada soalan MENGAPA itu..hehehe

Hari ni .. saya ditinggalkan keseorangan di hujung minggu setelah sekian lama my hubby tak outstation.. aduh sunyi saya dibuatnya... tiba2 jadi sedih & sebak plak ditinggalkan tanpa teman disini.. tp sekejap jer.. esok balikla my hubby itu.. sepanjang 3bulan, beliau lah yang menyediakan susu 2X sehari utk isteri tercinta ni..hihi..ubat+jus, buah-buahan & macam2 makanan yang berkhasiat...(bukan manja yer).. hari ni saya terpaksa melakukan sendiri.. huhu... aduh malas bebenor jadinya...


Ok lah permisi dulu... doakan saya yer..

7 comments:

Siti said...

Salam....
Tahniah Jah...dah berapa bulan preggy ni? Jaga kesihatan diri ya...

FirJah said...

wsalam siti...
Terima kasih.. insyaAllah esok 14mggu.. doakan saya ya..

ila nursalida said...

take a good care deh!

FirJah said...

to ila :
orait...

Fazlinil Irma said...

tahniah jah.
jaga diri baik2.
nanti dah dekat 9 bulan nak tengok jah yg montel.
boleh ke..? ;D

cik ct payung said...

tahniah utk jah dan firdaus.

akhirnya penantian berakhir. jaga diri elok2. jaga emosi.

FirJah said...

to irma :

Terima kasih irma..
insyaAllah akn cuba jaga yg terbaik...
tak sampai 9 bulan dah ramai tegur makin bulat.. haha..

to cik ct payung :

Terima kasih kak baya..
berkat doa semua...
doakan moga selamat semuanya ya..